§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży produktów oferowanych przez Comparme Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. F.Klimczaka 5 lok 95, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000494490, NIP 5213664910, REGON 147067912(dalej: „Comparme” bądź „Sprzedawca”), za pośrednictwem sklepu internetowego www.apakowanie.pl określa warunki oraz zasady prowadzonej przez Comparme sprzedaży.
- Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym zamówienie w sklepie internetowym apakowanie.pl, zwanym dalej Klientem, a Sprzedawcą.
- Kupującym może być każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zarejestrowana w sklepie internetowym apakowanie.pl bądź dokonująca zakupów bez rejestracji. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia Kupujący oraz Klient są synonimami.
- Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Comparme Sp. z o.o. jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
§ 2
Przedmiot sprzedaży
- Przedmiotem sprzedaży są produkty prezentowane na stronach sklepu internetowego apakowanie.pl.
- Ceny wszystkich produktów prezentowanych na stronach www sklepu internetowego apakowanie.pl wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena brutto produktu nie obejmuje kosztu przesyłki.
- Sprzedawca dokonuje bieżącej aktualizacji oferty swoich produktów prezentowanych na stronach sklepu internetowego apakowanie.pl.
- Płatność za realizację zamówienia następuje w jeden z poniższych sposobów:
a. przelewem, przed dostawą towaru na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata);
b. gotówką, kartą płatniczą lub kredytową przy odbiorze osobistym u kuriera lub innego dostawcy przesyłki;
c. poprzez system płatności elektronicznych. - Akceptując Regulamin Klient dokonujący zakupu oferowanych produktów wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. 2005, nr 133, poz. 1119) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
- Akceptacja Klienta nie wyłącza prawa Comparme Sp. z o.o. do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
- Sprzedawca wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Kupującego wskazane przez niego przy rejestracji, jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
- Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Klientom za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. Zmiana adresu e-mail Klienta wymaga powiadomienia Sprzedawcy w formie pisemnej lub elektronicznej. W przypadku braku powiadomienia Sprzedawcy przez Klienta o zmianie adresu e-mail, korespondencję kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.
- Klient jest uprawniony do wycofania akceptacji zgodnie z § 3 ust. 4 rozporządzenia w drodze pisemnego oświadczenia woli na adres: Comparme Sp. z o.o. ul. F.Klimczaka 5 lok 95 Warszawa lub elektronicznie na adres [email protected] W przypadku cofnięcia akceptacji od dnia następującego po dniu doręczenia oświadczenia Klienta o wycofaniu akceptacji Comparme sp. z o.o. traci prawo do wystawiania i przesyłania Klientowi faktur w formie elektronicznej.
§ 3
Zamówienia i Sprzedaż
- Zamówienia w sklepie internetowym można składać poprzez witrynę internetową (sklep internetowy). W tym celu należy dokonać rejestracji konta użytkownika na stronie internetowej https://www.apakowanie.pl i dokonać akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. Klient może dokonać również zakupów bez rejestracji.
- Zarejestrowany użytkownik ma możliwość:
- dokonywania zakupów w sklepie internetowym apakowanie.pl
- otrzymywania indywidualnych rabatów,
- udziału w promocjach i konkursach,
- opiniowania produktów.
- Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma, na podany adres e-mail, link służący do strony internetowej aktywacji konta. Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do systemu.
- Aby dokonać rejestracji w sposób prawidłowy należy wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego zawierającego dane wymagane do założenia konta użytkownika.
- Dokonując rejestracji konta użytkownika Klient:
- wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych teleadresowych w bazie apakowanie.pl i przetwarzanie ich zgodnie z ustawą z dnia 29.09.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133 poz. 883). Dane te będą wykorzystywane wyłącznie w celu:,
- powinien zaakceptować postanowienia Regulaminu sprzedaży sklepu internetowego apakowanie.pl,
- może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i nowościach.
- Podanie danych osobowych w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- O zmianach w Regulaminie użytkownik zostanie powiadomiony przy pierwszym logowaniu po wejściu w życie zmian w Regulaminie. Akceptacja zmian w regulaminie odbywa się poprzez potwierdzenie/kliknięcie komunikatu na stronie logowania w serwisie firmy apakowanie.pl. Odmowa akceptacji zmian Regulaminu jest równoznaczna z wyrejestrowaniem się z serwisu apakowanie.pl z zastrzeżeniem, że Użytkownik uczestniczy w rozpoczętych przed rozwiązaniem umowy transakcjach na zasadach Regulaminu obowiązującego w dacie ich rozpoczęcia. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych osób korzystających z serwisu apakowanie.pl. Odmowa akceptacji Regulaminu jest równoznaczna z brakiem możliwości korzystania z sklepu internetowego również w sytuacji, gdy Klient dokonuje zakupu bez rejestracji.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie nie krótszym niż 7 dni od momentu udostępnienia zmienionego Regulaminu na stronie internetowej www.apakowanie.pl z zastrzeżeniem, że transakcje rozpoczęte przed wejściem w życie tych zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych. Użytkownik dokonuje akceptacji zmiany regulaminu poprzez kliknięcie/potwierdzenie komunikatu na stronie logowania w serwisie apakowanie.pl.
- W celu zakupu produktów w sklepie internetowym apakowanie.pl należy kliknąć wybrany produkt i dokonać zamówienia.
- Okres ważności złożonego zamówienia wynosi 10 dni. W przypadku braku kontaktu z Klientem po upływie tego terminu zamówienie jest automatycznie anulowane.
- Potwierdzenie zawarcia umowy przesłane zostanie Klientowi na adres e-mail wskazany przez Klienta zgodnie z punktem 15 niniejszego Regulaminu.
- Wymóg rejestracji i korzystania z Konta nie ma zastosowania do Kupujących korzystających ze Sklepu Internetowego w formule „gość” – zakupy bez rejestracji. W takim przypadku, Klient przed złożeniem Zamówienia zobowiązany jest wypełnić stosowny formularz elektroniczny (dostępny w Sklepie Internetowym) poprzez wprowadzenie wymaganych danych koniecznych dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży Za dane konieczne do identyfikacji Użytkownika uważa się dane osobowe obejmujące imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej (e-mail) Użytkownika oraz jego numer telefonu i adres ewentualnej dostawy Towaru. Kupujący powinien zaakceptować (poprzez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru [checkboxów] w wypełnianym formularzu elektronicznym) treść Regulaminu.
- Każdorazowe wypełnienie formularza elektronicznego umożliwiającego złożenie Zamówienia w formule „gość” zakupy bez rejestracji jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy danym Kupującym a Sprzedawcą nowej Umowy Sprzedaży. Umowa taka wygasa i traci moc wiążącą pomiędzy stronami z chwilą, gdy:
- dane Zamówienie zostaje anulowane, albo
- Umowa Sprzedaży zostaje wykonana przez strony, albo traci moc wiążącą pomiędzy nimi z innych przyczyn prawem przewidzianych albo w przypadku, jeżeli wprowadzone przez Kupującego dane uniemożliwiają wykonanie Umowy Sprzedaży.
§ 4
Dostawa produktów
- Dostawy produktów zamawianych w Sklepie Internetowym apakowanie.pl realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Zakupione produkty są dostarczane zgodnie z wolą Kupującego za pośrednictwem wybranej firmy kurierskiej.
- Kupujący może także odebrać zamówiony produkt w magazynie apakowanie.pl
- Termin realizacji umowy sprzedaży wynosi od 1 do 10 dni roboczych.
- W wypadku gdy Sprzedający nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez Kupującego, Sprzedający może zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem Kupującego na piśmie o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt Sprzedającego. W takim wypadku Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w sposób i na zasadach określonych w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827). Zwrot rzeczy następuje wówczas na koszt Sprzedającego.
- W przypadku dostarczenia przesyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej odbiór jej wymaga pisemnego pokwitowania. Z chwilą wydania towaru Kupującemu, przechodzi na niego prawo własności towaru, uprawnienia i wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń produktu mogących mieć związek z dostawą, w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej zaleca się ich zgłoszenie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki elektronicznie pod adresem [email protected] (zgłoszenie reklamacji towaru kupionego drogą internetową) oraz w terminie do 7 dni bezpośrednio w firmie kurierskiej.
- Jakiekolwiek uszkodzenia produktu mogące mieć związek z dostawą, pomimo braku uszkodzeń opakowania zewnętrznego (uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, braki ilościowe, niekompletność przesyłki itd.), Klient powinien zgłosić w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki elektronicznie pod adresem [email protected] (zgłoszenie reklamacji towaru kupionego drogą internetową) oraz sporządził w tym zakresie protokół szkodowy z firmą przewozową.
- W przypadku jednego zamówienia złożonego z wielu produktów, co do których występują różnice w sposobie ich pakowania w szczególności ze względu na ich gabaryty lub też różnice w zakresie czasu realizacji zamówienia, Comparme może dokonać podziału zamówienia na mniejsze przesyłki. W opisanej sytuacji koszt dostawy podany Klientowi w podsumowaniu zamówienia nie zmienia się, lecz zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki. W sytuacji, gdy anulowana zostanie część zamówienia – niezależnie od przyczyn, korekcie oraz zwrotowi podlegają wyłącznie te koszty dostawy, które zostały przypisane do anulowanej części zamówienia.
§ 5
Odstąpienie od umowy
- Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić na piśmie bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres siedziby apakowanie.pl (wskazany w tytule I pkt 1 niniejszego Regulaminu). Apakowanie.pl umożliwia złożenie oświadczenia także drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected].
- Termin 14-sto dniowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 15 dni.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw.
- Koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) towaru do Sprzedawcy w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 15 dni od dnia wydania rzeczy ponosi Klient.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Uprawnienia i obowiązki określone w pkt 1, 2 i 3 Regulaminu przysługują wyłącznie Klientom-Konsumentom dokonującym zakupu produktów w drodze umowy zawartej na odległość w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827). apakowanie.pl informuje, że nie prowadzi sprzedaży produktów na podstawie umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa (akwizycja itp.).
§ 6
Reklamacje
- Każdemu Klientowi, który zawarł umowę sprzedaży przysługuję prawo do reklamacji.
- W celu identyfikacji i usprawnienia procedury reklamacyjnej, Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by taką reklamację wysłał elektronicznie na adres [email protected] z tytułem „Reklamacja”
- Reklamowany towar należy dostarczyć do magazynu Sprzedającego będącego miejscem zakupu towaru, pod adresem Park Logistyczny Hillwood ul. Okólna 45, Hala B rampa 31-32 05-270 Marki
- W celu usprawnienia procedury reklamacyjnej Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by w ramach takiej reklamacji wysyłał produkt bezpośrednio na adres magazynu Sprzedającego.
- Odbiór reklamowanego towaru następuje wyłącznie w miejscu i formie w jakiej towar ten został dostarczony do Sprzedającego.
- Reklamowany towar należy odebrać w terminie 30 dni od powiadomienia Klienta o pozytywnym zakończeniu procedury reklamacyjnej. Jeżeli towar nie zostanie odebrany w ww. terminie Sprzedający wezwie pisemnie Klienta do odbioru towaru w terminie 15 dni od daty doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Sprzedający jest uprawniony do naliczania opłat za magazynowanie z tytułu bezumownego przechowywania towaru. Opłata ta wynosi 10% aktualnie obowiązującej stawki za 1 m2 powierzchni magazynowej dla magazynu Sprzedającego naliczanej za każdy miesiąc przechowywania.
- W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w myśl ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823). Klient będący konsumentem uprawniony jest do złożenia swojej skargi m.in. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL. Klient będący konsumentem jest uprawniony do złożenia swojego wniosku w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich również za pośrednictwem uprawnionego podmiotu, którym w przypadku Comparme Sp. z o.o. jest Inspekcja Handlowa (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).
§ 7
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 07 maja 2019 roku.