Może sądzisz, że koniec lata to za wcześnie, aby myśleć o szczycie zakupów online? Pamiętaj, że czwarty kwartał zbliża się i właśnie teraz jest najlepszy moment, żeby dobrze się do niego przygotować. Dowiedz się, jak najlepiej wykorzystać ostatnie miesiące i spokojnie czekać na szczyt zakupów w ecommerce.
Zrób teraz zapasy materiałów pakowych
Ceny opakowań idą w górę. Tak naprawdę, to ceny wszystkiego idą w górę. I nie zanosi się niestety, żeby w najbliższych miesiącach się to zmieniło. Dlatego im szybciej zrobisz zapas opakowań, tym więcej zaoszczędzisz. Oszacuj przewidywaną ilość paczek do wysyłki do końca roku i już teraz zrób takie zapasy, na jakie Ci pozwalają fundusze i miejsce na magazynowanie pudełek. Na pewno na tym nie stracisz.
Dla porządku przypominamy, że oprócz pudeł kartonowych warto zgromadzić zapas
W zależności od asortymentu Twojego e-sklepu możesz potrzebować też
Gwiazdka to oczywiście czas prezentów, dlatego warto zrobić zapas pudełek prezentowych.
Zapewnij klientom wybór różnych metod płatności i dostawy
Jeśli chcesz być konkurencyjny w e commerce, to musisz dawać klientom, to czego szukają. I nie chodzi o najniższą cenę – tu cię zawsze ktoś przebije. Dla klienta robiącego zakupy na odległość oprócz ceny liczy się
- wybór metod płatności
- szybkość i pewność dostawy,
- wygoda odbioru przesyłki.
Minęły już czasy, gdy trzeba było cierpliwie czekać na kuriera. Teraz nadasz i odbierzesz przesyłke w automacie paczkowym lub w punkcie odbioru paczek. Pamiętaj, że nie wszyscy są tacy sami. Są klienci, którzy dalej preferują dostawę kurierem pod drzwi – szczególnie, gdy paczka jest niewygodna, ciężka lub po prostu nie mieści się do paczkomatu.
Coraz popularniejsza jest płatność odroczona – to usługa finansowa wyspecjalizowanych firm, które de facto udzielają nieoprocentowanego, krótkoterminowego kredytu na zakupy w Twoim e-sklepie.
Mimo, że jest to usługa płatna, to warto ją rozważyć, bo taka metoda płatności podnosi szansę na zamknięcie transakcji i nie wiąże się z ryzykiem dla e-sklepu.
Przetestuj nowe funkcjonalności UX przed szczytem zakupów
Jeśli nie zrobiłeś tego w wakacje, to teraz jest ostatni dzwonek na ulepszenia strony Twojego sklepu online pod kątem polepszenia doświadczeń użytkowników.
Łatwość znajdowania informacji o produkcie i wygoda dokonywania transakcji są tak samo ważne, jak dobra cena. Wyżej wymienione propozycje nowych form dostawy i płatności służą właśnie poprawie doświadczeń użytkownika w Twoim e-commerce. Jeśli masz inne pomysły, jak poprawić UX, nie czekaj z wdrożeniem do czwartego kwartału. Najlepiej wszystkie prace rozwojowe w serwisie internetowym zamknąć do końca września. Dzięki temu masz czas na wyeliminowanie awarii i niedociągnięć przed szczytem zakupów.
Sprawdzaj na bieżąco ceny kurierów
W szczycie sezonu przewozów kurierzy często podnoszą ceny. Wtedy nieoceniona jest dobra porównywarka cen kurierskich. Najlepiej taka, która na jednym ekranie pokaże pełne ceny za przewóz tej samej przesyłki. Cena musi być aktualna w momencie składania zamówienia i zawierać wszystkie koszty dodatkowe. Dobrze jest mieć konto na platformie kurierskiej. Tego typu platformy dają też wiele możliwości automatyzacji usług kurierskich – sprawdź i przetestuj przed szczytem zakupów online!
Black Friday, Cyber Monday i Gwiazdka
Black Friday przypada na ostatni tydzień listopada. Tradycja Black Friday przywędrowała z USA i tradycyjnie jest dzień specjalnych ofert i wyprzedaży w sklepach stacjonarnych. Odpowiednikiem Black Friday w e commerce był kiedyś Cyber Monday, jednak teraz praktycznie nie ma różnicy. E Commerce nie czeka na Cyber Monday i atakuje specjalnymi ofertami już na długo przed Black Friday. Tak czy inaczej klienci czekają na listopadowe promocje i obniżki, licząc na dobre okazje przed Świętami. Na pewno ruch w sklepach internetowych będzie rósł od początku listopada i osiągnie tradycyjny szczyt przed świętami Bożego Narodzenia.
Apakowanie.pl, Twój dostawca materiałów pakowych, życzy wyłącznie udanych transakcji!
Powiązane wpisy: